Sanering av PCB i fastighet - slutrapport
Den här tjänsten kräver inloggningSlutrapport - sanerad PCB
Efter avslutad PCB-sanering av fogmassor ska en skriftlig slutrapport skickas till Solna stads miljö- och byggnadsförvaltning.
Observera att uppgifterna redovisas byggnadsvis. Finns flera byggnader på samma fastighet ska en slutrapport/ärende per byggnad fyllas i.
Avgift
Avgifter för miljö- och byggnadsförvaltningens handläggning tas ut i enlighet med "Solna stads taxa för miljötillsyn". Taxan finns tillgänglig på solna.se. Avgiften ska betalas oavsett vilket beslut tillsynsmyndigheten fattar. Avgiften ska även betalas i de fall sökande tar tillbaka sin anmälan.
För handläggningen av denna e-tjänst tas en timavgift ut. För tillfället (2023) är avgiften 1440 kronor per timme.
Hämta företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Mer information om sanering av PCB i fastigheter hittar du på www.solna.se/PCB
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet.
De personuppgifter som du fyller i e-tjänsten kommer att användas till nödvändig administration inom miljö- och byggnadsförvaltningen. Uppgifterna behandlas i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen (GDPR). Om du vill veta mer om din personuppgiftsbehandling kan du vända dig till miljö- och byggnadsförvaltningen.
Mottagare av personuppgifter
Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet. Därefter beror det på gällande arkiv- och gallringsregler vad som kan raderas och vad som ska bevaras när uppgifterna förekommer i allmänna handlingar. Personuppgifter av ringa eller tillfällig betydelse raderas då de inte längre är aktuella enligt gällande gallringsbeslut för Solna stad.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och hälsoskyddsnämnden
miljohalsoskyddsnamnden@solna.se
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
08-746 10 00
solna.se/skriv
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Område
- Dokumentation om hantering av PCB-avfall
- Vidtagna åtgärder under sanering
- Sökande
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in