Sanering av PCB i fastighet - slutrapport
Den här tjänsten kräver inloggningSlutrapport - sanerad PCB
Efter avslutad PCB-sanering av fogmassor ska en skriftlig slutrapport skickas till Solna stads samhällsbyggnadsförvaltning.
Observera att uppgifterna redovisas byggnadsvis. Finns flera byggnader på samma fastighet ska en slutrapport/ärende per byggnad fyllas i.
Avgift
Avgifter för samhällsbyggnadsförvaltningens handläggning tas ut i enlighet med "Solna stads taxa för prövning och tillsyn enligt miljöbalken". Taxan finns tillgänglig på solna.se. Avgiften ska betalas oavsett vilket beslut tillsynsmyndigheten fattar. Avgiften ska även betalas i de fall sökande tar tillbaka sin anmälan.
För handläggningen av denna e-tjänst tas en timavgift ut. För tillfället (2024) är avgiften 1 496 kronor per timme.
Hämta företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Mer information om sanering av PCB i fastigheter hittar du på www.solna.se/PCB
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet.
De personuppgifter som du fyller i e-tjänsten kommer att användas till nödvändig administration inom samhällsbyggnadsförvaltningen. Uppgifterna behandlas i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen (GDPR). Om du vill veta mer om din personuppgiftsbehandling kan du vända dig till samhällsbyggnadsförvaltningen.
Mottagare av personuppgifter
Personuppgifter sparas så länge de är nödvändiga för ändamålet. Därefter beror det på gällande arkiv- och gallringsregler vad som kan raderas och vad som ska bevaras när uppgifterna förekommer i allmänna handlingar. Personuppgifter av ringa eller tillfällig betydelse raderas då de inte längre är aktuella enligt gällande gallringsbeslut för Solna stad.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och hälsoskyddsnämnden
miljohalsoskyddsnamnden@solna.se
Kontaktcenter
08-746 10 00
solna.se/skriv
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Område
- Dokumentation om hantering av PCB-avfall
- Vidtagna åtgärder under sanering
- Sökande
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in