Lägenhetsregistret - ajourhållning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Kommunen uppdaterar lägenhetsregistret och samlar information från byggprojekt i Solna. Om du äger flerbostadshus eller småhus med lägenheter, ska du rapportera nya, ändrade eller borttagna lägenheter. I denna e-tjänst kan du också anmäla lägenheter som inte blivit registrerade men funnits sedan huset byggdes. Du kan även anmäla lägenheter som tillkommit efter ändrad användning av exempelvis lokaler eller vindsförråd utan kontakt med bygglovsenheten. Du som privatperson kontaktar din fastighetsägare eller bostadsrättsförening som rapporterar ändringar i lägenhetsuppgifterna för din bostad.

 

Hämta företagsuppgifter

I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.

Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa