Här kan du som privatperson, företagare eller ombud beställa nybyggnadskarta till ditt bygglovsärende eller andra mätningstjänster.
Fastighetsbeteckning
När du gör en beställning måste du ange en fastighetsbeteckning där åtgärden ska utföras, den går att söka upp i e-tjänsten med hjälp av fastighetens adress.
Vid beställning av nybyggnadskarta
Gå in på Solna stads bygglovssidor för att få hjälp med vad du behöver skicka in för handlingar och typ av karta.
Åtgärder- vad vill du göra
Du kan också höra av dig till kontaktcenter som hjälper dig med dina frågor eller hänvisar dig vidare: 08-746 10 00
Avgifter för mätningsuppdrag, kart- och geodatabeställningar:
Geodatas taxa
Logga in
För att använda vår e-tjänst loggar du in med din e-legitimation. Så här skaffar du e-legitimation. Du kan när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på Min sida, se länk högst upp på sidan.
Är beställaren ett företag eller en förening kommer du att fylla i företagets/föreningens uppgifter, men du måste logga in med din personliga e-legitimation för att det ska vara möjligt att signera och följa ärendet. Du som loggar in blir därmed kontaktperson i företagets/föreningens ärende.
Vad händer när du har skickat in ärendet?
Vi hanterar ditt ärende och kontaktar dig om det behövs en komplettering.